Karaktärsdesign till mobilen

En sak som gör karaktärsdesign betydligt svårare på mobil är hur få polygoner man kan använda sig av. I och med att man har en begränsning på hur mycket mobilen klarar av så måste man tänka väldigt noga hur man ska modellerar karaktärerna. Just nu sikar jag på att använda som man 260 polygoner. Det är väldigt lite om man jämför med dagen spel till datorn som kan ligga över 30.000 polygoner.

Detta gör att det är väldigt viktigt med lättigenkännbara former. Även om det inte ser runt ut så ska ändå förstå att det ska vara runt. Likaså med alla andra former.

kyckling

 

Bilden ovan så använder jag bara jag bara 102 trianglar för att skapa en kyckling. I och med att jag har former som man kan förknippa med en kyckling så ser man att det kan vara det eller en annan fågel fast att den inte är texturera ännu.

spaceship lvl1 och lvl2

 

Bilden ovan så har jag skapat två stycken rymdskepp. De använder sig av samma saker för att på så sätt visa att de hör till samma ”planet”. Den till höger är den första modellen. Den till vänster jag jag kopierat ringen från förra tre gånger och satt ihop det till ett nytt.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>