Mobiltest

Har nu gjort några tester gällande iphone4.

För det första så ska man inte ha Vsync igång har vi märkt i Unity. Det tar för mycket prestanda. Tar man bort det så kommer man in så att man kan ha mellan 200-250st rörliga kuber på mobilen.

Sen för att testa lite mer så körde jag med en karaktär som har 102 verts. Jag kunde ha 200st rörliga gubbar.

Efter det så kollade jag med en till gubbe men denna hade 11956 verts. Här hade vi egentligen inga stora förväntningar men den klarade av 20st innan telefonen började lagga väldigt mycket.

Till sist gjorde vi ett till test men en gubbe som rör sig med 101716 verts. Telefonen klarade av 2st innan den började lagga.

Vi gjorde sedan även ett test med hur många kuber som en samsung galaxy s3 klarar av innan den börjar att lagga bara för att se hur dagens moderna mobiler klarade sig. Den klarade 600st kuber innan den började lagga lite grann.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>