Karaktärsdesign i Computer arts projects issue 156

I Computer arts projects issue 156 sida 26-42 har de gjort ett reportage om just karaktärsdesign. De har frågat 10st olika designers på vad de har tänkt när de har skapat sina karaktärer.

Det jag fick ut av artikeln som jag kan tycka är intressant när det gäller karaktärsdesign var följande:

Att om man har ett spektakulärt uttryck på din karaktär så kan karaktären se mer intressant.

Att om det finns vissa saker på karaktären som visar vad han har gjort innan i livet så blir det lättare att förstå sig på karaktären och hans bakgrund. Lika så om du har vissa element som passar in till själva spelet så känns karaktären mer rätt i spelet.

Att ha simpla igenkännbara former på sin karaktär kan göra karaktären mer intressant.

En stark färgpalett visar karaktärens personlighet.

Att överdriva karaktärens kropp. Tex lång näsa/hår gör så att karaktären kan se mer intressant ut.

Att om du har en karaktär som har ett djur med sig så kan du få karaktären så att den visar att djuret gillar karaktären med hjälp av att du avbildar djuret som följer efter på karaktären på karaktären. tex om karaktären har en fågel med sig kan du göra en hjälm som liknar en fågel.

har du ett stort huvud gör det så att karaktären ser mer ”söt/gullig” ut.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>